Vrtá vám hlavou, na čem stojí úspěch mnohých restaurací? Jak to dělají, že mají takovou návštěvnost a kladné recenze? Jedna část úspěchu je nadaný šéfkuchař, který dokáže zaujmout zajímavými recepty a fotogenickými jídly. Ale co ta druhá? Jakými dalšími způsoby vábí restaurace své zákazníky?
Výběr „vaší“ hudby
Určitě jste to zažili také. Přijdete do obchodu, máte napsaný seznam věcí, které potřebujete koupit. Ocitnete se v příjemném prostředí, kde navíc hraje hudba podle vašeho vkusu. Za chvíli se začnete ztrácet v jejích tónech a to se to pak nakupuje – položky přibývají do košíku úplně samy. Naopak přijdete někam, kde hudba nehraje, navíc jste v obchodě sami, padne na vás tíseň, popadáte jedinou věc z dlouhého seznamu a pádíte pryč. Někam, kde se budete cítit dobře. Stejně tak je to s hudebním podkresem i v restauracích. Hudba dotváří příjemnou atmosféru, kdo by v ní nechtěl pobýt ještě o něco déle…
Zákazníci, objednejte si víc než jen polévku
Jdete do restaurace s myšlenkou dát si jen něco malého. Objednáte si ji a čekáte. Než vám jídlo přinesou, kouknete ještě do nabídky. Protože jsme naučeni číst zleva doprava, zrak nám automaticky padne na pravou stranu a tam už na nás čeká léčka v podobě dezertů. Kdo by odolal lákavému domácímu kynutému borůvkovému koláči? Když jste si dali polévku, dezert se do vás ještě vejde. A to už máme položku dražší než je sama polévka dohromady s nápojem.