16. 2. pořádala redakce časopisu pro profesionály v hotelnictví a gastronomii – Gastro&Hotel, profi revue, společnost Incheba Expo Praha a společnost 100PROgastro odbornou konferenci pro všechny provozovatele hotelů, restaurací a kaváren. Stále je co zlepšovat a měnit a dobří provozovatelé by měli průběžně sledovat nové trendy.
Veletrhem provázela herečka, moderátorka a milovnice gastronomie Markéta Hrubešová a svoje zkušenosti se zájemci sdíleli například Mgr. Miloš Procházka, ředitel Střední školy hotelnictví a gastronomie v Klánovicích, Branko Černý, spoluautor projektu Král vín ČR nebo Tomáš Krejča, on-line marketing specialista.
Radek Kašpárek, michelinský šéfkuchař restaurace Field, poradil, co je potřeba k dosažení michelinské hvězdy. A že toho není málo. Nejprve musíte mít jasnou vizi a odhodlání. Jistě se totiž najdou tací, kdo vám při cestě za úspěchem budou házet klacky pod nohy. Radkovi při založení restaurace prý mnozí předpovídali krach do půl roku. On místo toho za rok a půl od otevření restaurace získal michelinskou hvězdu.
„Je to neskutečná zodpovědnost, velký závazek. Musíte být tak dobří, abyste byli schopni hvězdu každým rokem obhájit,“ říká Radek Kašpárek.
A jak vypadá den v michelinské restauraci? Nehraje se tam na typickou dvanáctihodinovou směnu, pracovní doba ve Fieldu trvá mnohem déle. „Musíte se odlišit od ostatních, musíte nabízet tu nejvyšší kvalitu, my například čerstvé ryby dovážíme čtyřikrát týdně ze Skandinávie. Naše restaurace nabízí čtyřicet osm míst a na směně je jedenáct zaměstnanců, to také o něčem svědčí, “ dodává Kašpárek.
Samozřejmostí je kreativní servírování pokrmů a skvělá obsluha, která dokáže poradit každému zákazníkovi.
Co říkáte? Zašli byste do podobné restaurace? A pokud restauraci vlastníte, pokusíte se o získání michelinské hvězdy?